[RO TRANS] Kim Jaejoong – Treasure Book “J’s LOVE and REBIRTH”: Invatand japoneza, viata in Japonia, armata, JYJ, jurnal militar /JYJ, Military Service, Learning Japanese, Life in Japan, Military Diary

DBXFvDRXUAAHY32

Invatand japoneza, viata in Japonia, armata, JYJ, jurnal militar

Kim Jaejoong invatand limba japoneza

Au fost nevoiti sa stea in Japonia pana in februarie ca sa inregistreze primul album japonez. Cinci membri si un manager au locuit impreuna in Tokyo. Profesoara lor de japoneza era o doamna care nu stia coreeana deloc. N-au putut sa intrebe nimic in coreeana, asa ca au fost obligati sa vorbeasca in japoneza, iar JJ crede ca asta i-a ajutat mult in invatarea limbii. Din cauza barierei de limba si ceilalti membri s-au simtit foarte presati cat au stat in Japonia. Dar lui JJ i s-a parut interesant.
“E atat de greu cand nu poti vorbi limba locala. Era un supermarket in apropiere, dar nu mergeam acolo deoarece aveam impresia ca ne-am simti oribil daca lumea ne-ar vorbi in japoneza. Chiar eram speriati cand ieseam.”
Dar dintre toti membrii, doar JJ a avut un comportament diferit. Si-a facut prieteni japonezi iesind la un pahar.
“Pe atunci locuiam in Meguro. Colegii mei de trupa nu voiau sa iasa, asa ca de obicei mergeam in Shibuya si beam de unul singur.” Cu grija, a ales un bar retras. Si-a exersat japoneza vorbind cu cei care erau singuri ca el. Vazandu-l pe JJ, unii erau surprinsi, altii precauti, dar unii s-au dovedit interesati. Asa ca ei l-au invatat pe JJ japoneza stand la un pahar. Si astfel, viata lui in Japonia a devenit din ce in ce mai buna si mai interesanta.
Tot prin acele localuri a cunoscut un barbat mai in varsta si au devenit apropiati.
“E un functionar ca oricare altul. L-am intalnit de mai multe ori si am ajuns sa ne intelegem. E un tip interesant.” Si au continuat sa tina legatura dupa aceea.

Viata lui Kim Jaejoong in Japonia

Sa ne intoarcem in Coreea cat de repede se poate.
Toti cei cinci membri au ajuns la limita.
“Daca nu ma tin tare vom claca toti.” Asa a simtit JJ.
Cand au locuit impreuna, JJ era responsabil cu gatitul. Asta deoarece el locuise singur o perioada (inainte sa vina in Japonia) si pentru ca se si pricepea la gatit. A facut supa pentru colegii lui. Yunho a mentionat asta mai tarziu in emisiuni tv.
“I-am spus lui JJ ca mancarea de azi n-a fost prea gustoasa. JJ a plans singur in bucatarie”.
Indiferent daca JJ a plans sau nu atunci, probabil ca ajunsese si el la limita la acel moment.
TVXQ a inceput sa alerge din nou catre un tunel al carui capat era de nevazut.

Armata

JJ a spus ca in primele cinci saptamani, cea mai grea parte a instructiei a fost marsul. El avea 60 de kg atunci, dar echipamentul pe care-l cara cantarea peste 20 de kg. Luand toate astea in considerare, a fost foarte greu sa termine cei 40 de km intr-o zi.
“Genunchii ma dureau foarte tare, dar a trebuit sa continui marsul.”
Si alti noi soldati au simtit la fel. JJ n-a vrut sa foloseasca varsta ca pretext. In final a obtinut un rezultat bun, terminand al 15-lea din cei 200 de soldati. JJ mereu isi da toata silinta sa fie printre cei mai buni. De asemenea, au fost si antrenamente care au evidentiat talentele ascunse ale lui JJ, de exemplu competitia de trageri. In mod surprinzator, JJ s-a clasat pe locul 1 in randul soldatilor, nimerind tintele de 19 ori din 20 de incercari. Castigatorului i s-a cerut sa concureze cu ofiterul superior, folosind un pistol. JJ a folosit doar o data un pistol, intr-o drama.  A fost prima data cand a primit un pistol adevarat. Desi ofiterul era obisnuit cu pistolul, castigatorul a fost JJ. Cu siguranta e foarte talentat la tragere.
Drept recompensa, JJ a primit permisiunea de a da un telefon cu durata de 3 minute.

Jurnalul militar al lui Kim Jaejoong

18 august, 2015 (selectii)

Prima zi a festivalului…
Toate experientele de pana azi vor deveni forta ce ma va inspira sa razbesc maine. Voi deveni mai puternic …sunt sigur ca pot face asta.
Desi e putin greu si trist, trebuie sa trec peste asta.
De maine incolo, zambeste!

A imprumutat instrumentele sale muzicale diviziei militare inainte de Festivalul Fortelor Terestre din 2015 

Miercuri, 19 august 2015 (integral)

O zi plina. Am imprumutat fortelor terestre pianul meu electric, chitara si boxele. Le-am instalat dimineata devreme si apoi am plecat imediat inapoi la Daejeon. A trecut ceva vreme de cand n-am mai avut un program de o zi, cu dus-intors. Le-am urcat in masina impreuna cu soldatii mai tineri. Daca e sa compar, am petrecut mai mult timp privind pe geam, pierdut in ganduri, decat am vorbit cu colegii. Dar nu am facut asta din plictiseala, ci din contra, m-am simtit bine, de ce? M-am gandit la vremurile din trecut cand calatoream distante lungi cu autobuzul. Durate lungi, castile in urechi, privirea pe geam si mii ganduri ce-mi treceau prin cap. De fapt, nu cred ca sunt cu nimic diferit fata de cel de atunci. Cred ca doar lumea si greutatile vietii s-au schimbat.
Atat pentru azi.

***

20 august, 2015 (doar selectii)

De ce s-a gasit Coreea de Nord sa testeze rachete? Off…
Nu pot sa plec in data de 24. Aveam aprobata o permisie de 3 zile si 2 nopti, inclusiv weekendul. Mai aveam doar o zi. De ce? 😭
Asadar nu ma mai pot intalni cu Yuchun inainte sa se inroleze…
Mi-e mila de bietii soldati nelinistiti.
Sper ca lucrurile vor fi mai bune maine.

***

21 august, 2015 (doar selectii)

Inainte de somn. Acum e ora 00:40?
Toata armata inca e sub alerta speciala.
Toti sunt irascibili.
Dar cei doi soldati care sunt cu mine sunt foarte draguti, asa ca e bine.
Ziua de azi a fost atat de lunga si plictisitoare…
Dar cat de greu e pentru cei care sunt la granita? Ar trebui sa ma consider norocos…

***

22 august, 2015 (integral)

Azi, relatiile dintre Coreea de Nord si Sud sunt la fel de tensionate. Kwang-ho, Sang-woo, ofiteriul si eu am mers la Daejeon sa reparam pianul electric. Si am mers sa mancam rata la un restaurant recomandat de Kwang-ho. Sport, mancare, mancare, mancare. Azi trisam. Nu stiu ce va fi maine, dar va trebui sa fac miscare. Nu este sala de sport, asa ca singurele alternative sunt alergarea sau plimbarea. Dar variantele astea sunt ok, chiar mai bune. Maine planuim sa luam iar micul dejun impreuna, toti patru. Burta plina si apoi alergare in forta.
In ultima vreme nu ma entuziasmeaza nimic si n-am nicio dorinta, simt iar depresia militariei. Off…plictiseala…niciun chef de nimic. Ar fi grozav daca ar aparea ceva care sa ma energizeze din nou…mi-e dor sa-mi fie dor de ceva sau cineva. Maine inca e weekend..ma voi odihni. Sper ca relatiile dintre nord si sud se vor imbunatati putin.

***

24 august, 2015 (integral)

Relatiile dintre nord si sud nu dau semne de imbunatatire. Ca de obicei, noi ne pregatim pentru Festivalul Fortelor Terestre. Sunt putin nelinistit, dar am incredere in armata noastra. Mai mult am fost responsabil cu organizarea soldatilor decat cu exersatul la instrumente. Asa ca acum e ceva special in viata mea de soldat.
Trebuie sa slabesc…am mancat mai putin ca ieri, am servit doar doua mese, dar m-am simtit foarte plin. Am reintrat in rutina zilnica.
Intamplator am depanat amintiri cu soldatii, de la zilele copilariei pana la intamplari recente. M-a facut sa ma gandesc la lucruri dureroase din trecut care deja au devenit amintiri. Nu stiu daca voi putea dormi, dar totusi trebuie sa incerc.
E doar o luna de cand am fost trimis aici, dar am impresia ca au trecut luni de zile. Timpul trece foarte incet. Azi sunt sensibil. Sper ca ziua de azi sa aduca ceva care sa ma inspire. Inca astept si sper sa gasesc momente de fericire sub inspiratia unei zile emotionante ca asta.

***

JYJ

Marti, 25 august, 2015 (integral)

Expozitia JYJ in Seul s-a tinut azi?
Doar cei doi colegi ai mei au participat. Fara mine.
Am auzit de prin stiri. Dar m-am simtit putin trist.
Anul viitor va fi doar Junsu. Dupa aceea, vor trece 4 ani pana vom aparea din nou impreuna, ca JYJ. Timpul e rautacios cu noi. Deoarece sunt coreean, sunt obligat sa fac armata. Dar tot regret putin. La acea vreme voi avea 34 de ani. Trebuie sa-mi mentin vigoarea ca sa pot fi activ si atunci. Luand in considerare toate schimbarile emotionale prin care am trecut in ultima vreme, cred ca ma obisnuiesc cu viata de aici. Pentru ca aici e mai usor decat la unitatea mea (atunci nu se afla la Unitatea 55 datorita pregatirilor pentru Festivalul Fortelor Terestre). Aici am mai mult timp, asa ca inevitabil imi constientizez trairile. Trebuie sa gasesc ceva pe care sa-mi focusez atentia. Trebuie sa ma gandesc bine cum sa fac asta. Nu stiu cum voi reusi, dar vreau o vacanta. Poate reusesc sa gasesc noi lucruri care sa-mi starneasca entuziasmul.

***

27 august, 2015 (selectii)

Maine e vineri. Sambata incepe permisia mult asteptata (T/N: pierduta cu o saptamana inainte). Multe lucruri neplacute in ultima vreme. Sunt bucuros ca voi avea cateva zile libere. Ce voi face? Nu stiu.
Ma simt diferit ca soldat. Oricum, imi dau toata silinta.
Hwaiting!

***

28 august, 2015 (selectii)

O zi plina, dar usoara. Am muncit cu sarguinta azi. Toti soldatii se descurca bine. Le sunt recunoscator.
Iar m-au coplesit ganduri si emotii…De fapt, nu ce voi face e important, ci faptul ca plec in permisie. Inseamna mult pentru mine.

Sunt multi soldati mai tineri decat mine aici si e interesant sa discut cu ei. De asemenea, multi sunt foarte idealisti, dar le lipseste experienta. Desi nu avem mult timp, sper ca sfaturile mele sa ii ajute intr-un fel sau altul.

Translation Credit: Diana of @KJJ_VotingTeam
Ro Trans:
Ella of JYJ Romania
Shared by: JYJ Romania via JYJ3 [1, 2, 3]

Daca preluati aceasta postare va rugam sa pastrati toate creditele intacte. If you take out this post please do not alter the credits.

 

Leave a Reply

