Recenzie realizata de revista Asian Wave– Primul tur mondial al lui Xia-Concertul din Germania

Dupa ce anul trecut a fost in Spania si Germania cu trupa sa, JYJ, Xia Junsu se intoarce ca artist solo, pe pamantul vecinilor nostri germani, pt. ultimul concert din cadrul turneului mondial, Tarantallegra. Ne-am luptat cu vremea rece din aceasta tara pentru a va putea vorbi despre acest concert de neuitat

5c5cb62egw1dzfx6w8umwj

Cu cateva ore inainte de inceperea  spectacolului, m-am urcat in trenul ce urma sa ma duca in micul oras din nordul Germaniei, Oberhausen, unde va avea loc concertul. O data ajuns acolo, m-am alaturat fanilor din toate colturile Europei si chiar de mai departe, care asteptau, pe o asemenea vreme rece. La 6:30 pm, se deschid usile si fanii se grabesc sa prinda cele mai bune locuri. O ora mai tarziu, luminile se sting si atmosfera se incinge. Primul videoclip incepe, dar Junsu nu e aici. Videoclipul se termina si fanii sunt foarte curiosi. In cele din urma, tanarul apare pe scena si toti se ridica in acelasi timp. Tipetele umplu sala in timp ce Junsu este inca ascuns in intuneric. Inceputul piesei Breath poate fi auzit si, in sfarsit, un reflector il scoate la lumina pe Xia. Imbracat intr-un superb costum alb si negru si avand un baston, da tonul spectacolului imediat, cu coregrafia sa complexa.

Continua cu melodia “No Gain”, incantandu-ne cu miscarile sale sexy pe care multimea – in special femeile – le iubesc atat de mult. In aceeasi atmosfera, interpreteaza “Lullaby”. Se aseaza in varful catorva trepte cu doua dansatoare seducatoare, cuibarite la picioarele sale. Dupa ce ne-a aratat inca o data flexibilitatea pelvisului sau (da, la acest nivel, merita sa inventam un cuvant nou)[T/N cuvantul folosit de autor pt sintagma “flexibilitatea pelvisului] nu exista in limba franceza], incheie, legat la ochi de una dintre ele.

Apoi canta o melodie pe care multi fani abia asteptau sa o auda. Ca dovada, multi au cantat impreuna cu el. Desigur, vorbesc despre “Intoxication”, unul dintre hiturile de pe primul album solo, cu care ne dovedeste inca o data ca dansatul si cantatul in acelasi timp este o rutina zilnica pentru el. O data cantecul terminat, se odihneste putin si foloseste aceasta oportunitate pentru a vorbi cu fanii. Interpretul sau a tradus doar in limba germana, astfel ca a fost destul de  greu de inteles pentru unii oameni – inclusiv pt. noi. Dupa ce a salutat publicul si le-a multumit fanilor ca au venit, le-a spus cat de fericit este ca a venit in Europa, pt ultima oprire in turneul lui. Apoi a iesit de pe scena, terminand prima parte a spectacolului.

Photobucket

Este prima schimbare a costumului, pentru a incepe a doua parte a spectacolului. Junsu apare pe scena, foarte stilat, cu o jacheta lunga, alba, ce anunta o parte romantica a spectacolului. Mergem mai departe cu melodia “You are so beautiful”, OST-ul dramei “Scent of a Woman”. Un cantec superb, interpretat intr-un mod ce a subjugat audienta. Apoi, vine in fata publicului  pentru o discutie mai lunga. Desi nu am inteles totul, ne-am bucurat de cele 3 dorinte pe care le-a acordat publicului. Intr-adevar, Junsu a devenit un duh si a implinit cate o dorinta pentru 3 fani norocosi. Primul fan a fost un baiat care l-a rugat sa danseze impreuna pe coregrafia din Tarantallegra. Junsu a fost foarte impresionat de abilitatile tanarului care cunostea pasii la perfectie. O fana l-a rugat sa cante a cappella (sa cante doar vocal, fara acompaniament) o piesa din drama “Tears of Heaven”. Multimea asteapta cu nerabdare urmatoarea dorinta si toata lumea cere “fata lui de inger” (Angel Xia).

Jenat, cere publicului masculin si mediei coreene sa inchida ochii, ceea ce a generat multe rasete. Atunci a mimat faimoasa sa expresie faciala ce a starnit tipete multimii in delir.

Dupa toate acestea, muzica revine pe scena cu melodia “Though You Already Know”. Pentru asta, Junsu se aseaza pe un scaun inalt cu lumina venind din spate. Un moment minunat, plin de emotie, prelungit cu melodia “Around and Around”. Ba chiar ne-a facut sa cantam o parte din melodie cu el.

A plecat o perioada scurta de timp pentru a-si schimba costumatia. In acest timp, dansatorii l-au inlocuit si ne-au oferit un show pe remixul piesei “Be My Girl”. Junsu se intoarce intru-un costum negru de piele (arata de parca era iesit din manga”Ciudatele aventuri ale lui Jojo” ), pe care l-am putut vedea in videoclipul Tarantallegra. Este costumatia perfecta pentru a incepe partea de muzicaluri. A inceput cu “Last Dance” din muzicalul Elisabeth. Dansatorii aveau, de asemenea, costume exceptionale si ne-au prezentat o coregrafie uimitoare. Apoi Xia a cantat “I Am Music” si “Why don’t you love me”, doua piese interpretate de Mozart in muzicalul cu acelasi nume.

Dupa o alta schimbare de costumatie, se intoarce si ne canta faimoasa piesa “Tarantallegra”. Incepe incet, linistit si apoi se dezlantuie, iar toata lumea vrea sa danseze. Incheie asezat pe acelasi tron, in intuneric, multimea strigandu-i numele. Cum toata lumea e complet absorbita de spectacol, se pot auzi primele note din piesa “Uncommitted” si intreaga audienta aprinde luminitele albastre ce au fost distribuite in fata scenei. Se creaza un ocean albastru. Un mare success pentru acest proiect al fanilor. Toata lumea il astepta pe Junsu, dar era doar videoclipul. Putin dezamagiti, am asteptat si la finalul videoclipului, el se intoarce si melodia incepe din nou, de aceasta data cu Junsu cantand. Toata lumea fiind deja emotionata, a dat lovitura finala cu melodia “I don’t like love”, OST-ul dramei Rooftop Prince.

Din pacate, am ajuns si la ultima melodie a spectacolului. Aceasta este “The Tree Covered in Dew”. In mijlocul melodiei, o ploaie de confetti si de panglici argintii au cazut peste sala, iar publicul a inceput sa strige “saranghae” (te iubesc) vedetei noastre.

Bineinteles, un concert adecvat nu se putea termina asa, prin urmare, el se intoarce pe scena, strigat de fani, cu melodia “Fallen Leaves”. La finalul piesei, saluta multimea printr-o plecaciune, apoi face cu mana pentru mult timp sub aplauzele si tipetele fanilor care il rugau sa mai stea. Acestia pleaca de la spectacol cu “stelute in ochi” si cu lacrimi, pentru unii.

Am luat parte la un spectacol excelent prezentat de unul dintre cei mai buni artisti coreeni. Speram ca se va intoarce in curand sa ne ofere inca un show la fel ca acesta.

Credit: Alan Benkei, Asian Wave

Asian Wave #6 (December-January 2013)